Tuesday, 18 October 2011

BAIK PEGANG BABI...

assalamualaikum..

hishhh.. tangan ni gatal tangan nak menaip ni....
kat dunia ni kan.. buka semua orang boleh jadi pelakon, penyanyi or ape saja r yang sewaktu dengannya... setiap orang ade bakat masing-masing kan.... so ade lah bidang masing-masing yang diceburi... sebagai contoh model dan pelakon.. bila kita berlakon bagus ramai orang sorak dan sokong kita....orang ckp.."huyyoooo, power lah die berlakon, hidup lah watak yang dimainkan"....bila dah femes jerk kluar lah televisyen selalu..orang ramai pon tengok.. tetapi kita tutup aurat ke..?? halal ke rezeki kita mcm tu.. orang tengok dan suka kita sebab cantik.. adakah kita jadi model atau berlakon sebab kita cantik.... nak tayang tubuh ke kat orang . .?? bila jadi model pulak.. contohnya penjagaan rambut.. rambut ni tahan haba... kalis kecerahan matahari.. rambut tak rosak.. tapi boleh ke kalis dari api neraka... ade yang berlakon cerita yang membawa pengajaran.. jadi baik.. tetapi pegang jugak tangan yang bukan muhrim.. tak haram ke tu..?? baik pegang babi jerk.. pegang babi tak berdosa tapi kena samak jerk... pegang atau bersentuhan dengan orang bukan muhrim tu boleh samak ke?? samak dengan ape..??? huh...

jadi kita sama-sama boleh nilai baik dan buruk.. adakah kita belajar agama sekadar untuk jawab periksa jerk... dah dapat A subjek agama mknanya iman kita kuat lah tu... aduh..

pintu taubat sentiasa terbuka.... kita pikir pikirkan lah eak sama-sama... huh..




3 comments:

JaLi AshBurn said...

Ajaran Islam sekarang dah macam dijadikan subjek kat sekolah je oleh banyak orang, . . . sedih tengok, . . . hakikatnye Islam tu ialah ad-din, cara hidup yang paling lengkap atas bumi dan kat dunia ni, . . . :(

DOMU-KON said...

satu je ley cakap.. memng dunia nak kiamat..ikhlas - ran mouri

PeJuAnG CinTa said...

selalu gak dengar yg pegang babi itu lebih baik dari pegang pompuan yg haram bg kita

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...