Sunday, 13 November 2011

MANIS KE PAKAI MACAM NI..??




Mereka Wanita Melayu Beragama Islam.....Tetapi Pakaian Mereka Menyeksakan Mata...

Bertudung Tidak Semestinya Menutup Aurat (HOT !)

Wanita Melayu Islam yang tidak risau, tidak takut dan tidak malu untuk tidak bertudung, memakai pakaian jarang, sendat dan ketat mempunyai beberapa alasan yang BENGONG untuk membolehkan perbuatan mereka diterima akal:

1. Tutup aurat semua, sudah pasti masuk syurga ke..? Kamu Tuhan ke..?
2. Tudung labuh pun buat dosa mengumpat orang. Walau kami pakai (seksi), hati kami baik...
3. Pakai jarang ke...ketat ke...itu hak kami. Kalau tak suka, (lelaki) jangan tengok..!!

4. Kami rasa apa yang kami pakai tak seksi. Terpulang pada individu yang memandang kami. Seksi itu subjektif..

5. Walau kami tak bertudung, kami tetap sembahyang dan puasa..

6. Salah ke kami pakai macam ni. Tutup aurat itu bagus. Tapi kami tak mahu jadi hipokrit. Ini adalah diri kami yang sebenar...

7. Suka hati kamilah pakai macam ni. Kami tidak ganggu hidup orang lain...

8. Apa yang kami buat (pakai) adalah antara kami dengan Tuhan..
9. Ini fesyen... tak salah mengikut fesyen...takkan kita mahu ketinggalan zaman..

10. Kami pakai (seksi) macam ni mengikut arahan photographer/ pengarah filem untuk menyesuaikan dengan scene..

11. Bukan kami tidak mahu menutup aurat, cuma masanya belum sampai lagi...tunggu dulu..


Apa macam ? BENGONG tak alasan-alasan wanita sebegini ?

bila dikata begini kat kita.. pe ko rasa.... cakap ikut sesedap rasa jerk...

cuba korang jawab soalan ni....???

1. Kenapa wanita sering dijadikan ekploitasi seks di seluruh dunia ?
2. Kenapa wanita sering dikaitkan dengan simbol seks ?
3. Kenapa filem dan gambar lucah lebih memfokuskan kepada wanita ?
4. Kenapa Islam sejak dari dahulu sangat-sangat menjaga kehormatan tubuh badan wanita melalui konsep AURAT ?
5. Kenapa Hawa diciptakan untuk Nabi Adam ?
6. Kenapa wanita diciptakan untuk lelaki ?
7. Apa yang istimewanya tubuh badan wanita yang begitu mempengaruhi nafsu lelaki ?

kenapa...??? kenapa beb...

wah.. bestnya kau pakai.. putih r betis kau....

buat ape pakai tudung kalau nak tunjuk betis...????

pastu pakai baju fit dan muat-muat jerk.. nampak segala bentuk...

bentuk pinggang, bentuk b*ah d*** pon boleh nampak... sendat sangat kan...

belom lagi kita tengok yang pakai baju nipis... mknanya baju tu jarang.. kainnnya nipis...

kemudian.. pakai seluar ketat.... nampak bentuk Pungg*** kau...

mksud aku.. tak yah lah ketat sangat k sayang.. sampai nak duduk pon susah.......

TIDAK SALAH BERFESYEN, TETAPI JAUHKAN DIRI DARI PAKAIAN YANG JARANG, SENDAT, SINGKAT DAN KETAT. K SAYANG.. :)

APAKAH PAKAIAN YANG MEMBEZAKAN SEORANG WANITA YANG DIPANDANG DENGAN RASA HORMAT DAN SEORANG WANITA YANG DIPANDANG DENGAN PENUH NAFSU SERAKAH ? MANA SATU PILIHAN ANDA ?

entri di atas bukan apa.. bukan nak herdik, hina atau ape pon.. hanya keluhan... keluhan rasa...

fesyen ke tu.. fesyen pon fesyen lah... tapi ade batasnya... :).. k sayang..

semmmppoooiiii jjeeerrrrrkk...!! :)..



11 comments:

Ebell Lee Syasya said...

seriously tuh mmg fesyen skunk..so xseestinya bertudung itu perempuan yang baik..melainkan jjike betul2 menutupi semua auratnye p//s : no offense..bg pendapat jerk

teyhasahaje a.k.a NURUL said...

bosan dgn alsn yg xpernah nak sedar..aku malu kaum aku sniri yg byk rosak...murah nye umat zmn skg..wlupon aku xalim..xlitup...tapi skurg2 kute jge aurat kite..aku stuju sgt nan kau afiq..

Sinichi Edogawa said...

like........... hahhhh

fiQ'Ra said...

tak berani nk tegur org yg pakai mcm tu...

sue stewart said...

btul2..xbrani nk tgur...

Hasbullah Hamzah said...

mybe x phm lg mksud menutup aurat yg sebenrnya...haiyoo..

DOMU-KON said...

"tak semua yang bertudung itu baik..tak semestinya yang berpkaian lengkap itu baik..tetapi..wanita yang baik..semestinya bertudung dan berpakaian dengan sempurna"...

Sinichi Edogawa said...

cayalah domu-kon.... sokong2..

susulemakmanis said...

kalau kite tegur,nanti diorg cakap kiter busy body..nk cari pasal pulak..erm..so,masing2 kenalah buat hal sendri...dunia akhir zaman..

susulemakmanis said...

kalau kite tegur,nanti diorg cakap kiter busy body..nk cari pasal pulak..erm..so,masing2 kenalah buat hal sendri...dunia akhir zaman..

AbgFeroZ said...

kdang2 cara kita menegur yg membuatkan mereka takmoh berubah...

so kalu nak tegur kna pndai main kata-kata... nak berubah pon ambik masa :) tak bley mendadak.. mcam merokok gak :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...