Monday 31 October 2011

ANTARA KAWAN DENGAN SAHABAT...

assalamualaikum....
pe khabar hari ni..???? korang sihat tak....
straight to the point terus lah....
aku nak ceritakan tentang sahabat...
ape beza sahabat dan kawan......

bagi aku,... kawan ni teman bila kita perlu je,....
bila kita senang die ade r....
tapi sahabat.....
bg aku, sahabat ni, waktu susah senang mesti die ade dengan kita...
melainkan die ade emergency... memang lah tak de waktu kita susah..
hohoh... kawan kita senang nak cari... tapi sahabat..???

kita selalu dengar kawan makan kawan....
tapi pernah dengar sahabat makan sahabat..
tak ade kan.....
semalam, aku tak boleh tido....
aku memang teringat kat arwah sahabat aku ni...
tak tahu lah kenapa... die baik sangat dengan aku or sape-sape aje lah
tiba-tiba aku teringat kat die semalam...
sedih beb... Allah ambik die terlalu awal...
tapi aku redha.... ajal maut Allah tentukan...
aku hanya mampu sedekahkan ape yang patut..
semalam aku sebelom tido aku mengaji n buat lah ape yang patut..
semalam sebelom tido, aku mengaji lah dulu.. sedekah ape yang ptt...
bagi aku.. dengan mengaji tu pon dapat tenangkan fikiran....
hati rasa tenang je... baru aku boleh tido....

wahai sahabatku....
aku sentiasa doakan semoga kau sentiasa dipermudahkan segala urusan di sana..
semoga roh kau dicucuri rahmat....
semoga roh kau aman dan tenang.....
aku hanya mampu hulurkan doa......
bagi aku.. kau lah sahabat yang terbaik pernah aku ada....
kau dah banyak menagajar aku erti persahabatan....
kau lah sahabat aku dunia Akhirat....


1 comment:

teyhasahaje a.k.a NURUL said...

sape mbe aok tu.?? dak mne.?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...