Monday, 31 October 2011

KENAPA NAK KAHWEN LARI..??


assalamualaikumm.....
salam sejahtera kepada reader semua....
pembaca semua ni ade yang dah kawen...???
huhuh...
mesti syok kan berumah tangga.....
ade orang yang akan jaga kita... ade tempat untuk kita luah smethg..

tapi macam mana pula dengan kaweh lari......???
ibu bapak restu ke.....???
kalau kita cakap ibu or bapak kita restu.. kenapa kita nak kahwen lari...
sebab dah terlanjur ke...??
pandai buat.... pandai lah tanggung....
boleh setel masalah ke kalau kahwen lari..
mungkin lagi memmberi masalah ade lah.....
sendiri jawab lah.......
bagi aku kan.. menyusahkan jerk kawen lari..

besenye kalau yang kawen lari ni....
mesti g siam.... sebabnya pulak family tak restu...
kalau family tak restu.. tak yah lah kawen...
sanggup ketepikan keluarga untuk dirikan rumahtangga....
boleh ke macam tu.... ibu bapa yang melahirkan kita....
ibu bapa juga yang menjaga kita dari kecil...
jadi kenapa kalau nak dirikan rumah tangga mesti ketepikan family...??
dah besar sangat.. boleh buat keputusan sendiri...
ape-ape pon confirm kita nak cari family punya....
tanpa keluarga, sape lah kita....
nak kawen tu... mintak lah restu ibu bapa.....
janganlah mengda ngada nak lari ke siam...
tak guna pon...
berkekalan ke...???? tah lah.... sendiri pikir lah.....
eumm
pape pon......
semmmppoooiii jeeerkk.... :)



1 comment:

dayang said...

x ada duit kot nak kawin lari, pastu cinta mati la katakan. ish3...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...