Tuesday, 1 November 2011

SAYANG..INI BUKAN CINTA... INI BODOH NAMANYA...


CINTA TU MACAM NI KE..??

cinta itu mestilah kena sweet-sweet..
cinta itu mestilah kena sayang-sayang..
cinta itu mestilah kena pegang tangan..
cinta itu mestilah kena ada sentuh-sentuhan..
cinta itu mestilah kena date sampai bermalaman..

date lah kau sampai lebam.....
macam tu ke cinta..???
cinta perlukan pengorbanan.... untuk buktukan cinta..
aku sanggup serahkan apa saja.. jiwa dan raga aku...
tu bukan cinta lah sayang.... tu bodoh namanya....

bahana dan risiko cinta... ko nak taw tak..???

ni lah die... zina, dan buang anak..
lari dari rumah, derhaka dengan ibu ayah..
bunuh diri, bunuh orang lain..
dengki, cemburu dan iri hati..

ni lah masalah yangf timbul.... bila dah clash.. jadi kawan pon tak nak,..
ape pon tak boleh.....

jika dia tidak cinta kepada Allah yang menciptakannya, macam mana DIA nak cinta kepada kita?

cinta yang buta pekak dan bisu itu adalah cinta yang berlandaskan nafsu, cinta yang bersulam dengan berpegang tangan, cinta yang disulam dengan ciuman yang akan diakhiri dengan zina, itu adalah cinta yang jijik dan kotor, ITU BUKAN CINTA YANG SEJATI

seorang lelaki yang menyentuh kamu sebelum nikah tidak menyayangi kamu tetapi menghina kamu..

orang lelaki yang betul-betul sayangkan kamu, dia tak akan pegang awak, dia akan bawak awak ke rumah dan bernikah dengan awak baru dia akan pegang awak dengan cara yang HALAL..

di atas tu barulah cinta.... bawak ke rumah.. then menikahi kamu.....
bukan bawak ke rumah.. sentuh-sentuh kamu....

kita pikir balik.. cinta kita ni ke arah redhanya atau mukanya.....

kita pikir sendiri.......
semmmpppooiiii jjeeerrkkk...!! :)


6 comments:

Nabila Medan said...

info yg sgt bermanfaat !
sesuai sgt la utk owg yg ngah angau bercintan tu.
>,<

CekbOlat-bOlat said...

aiyokk.. bodoh namanya :)

nurul faiznani said...

betul3!! mengingati semua yang sedang asyik bercinta.... kadang2 nafsu menguasai sampai lupa diri...thumb up

DOMU-KON said...

it wasn't love..and neva be a love.. Cinta benda tak bernyawa langsung.. manusia yang berlandaskan nafsu yang membiarkan diri mereka hanyut dan alpa.. ayuh jauhi maksiat!

reiko zulaiha said...

agreed ngan uols..tu bukan cinta tu bodoh namanya...

hazanis said...

setuju 100%..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...