Thursday, 3 November 2011

KAU KAYA TAPI PIKIR MACAM TADIKA...

haii... assalamualaikum....
hari ni hari jumaat.. hari yang berkat.. hohoohh..
hari lain pon berkat jugak.. tapi hari ni penghulu segala hari (kalau tak silap r)

kau kaya ke..??? huyyyoo.... banyak nye duit...
bermacam-macam bank yang kau ade...
ape yang kau guna dengan duit tu...
mesti beli baju mahal-mahal kan..
ikut trend lah katakan....
baju mahal boleh beli.. tapi baju melayu.. atau pon jubah.. pernah kau beli...
tak mahal sangat kot....
bkan ape.. baju mahal yang kau beli tu... cukup kain ke..???
mesti fit ikut badan kan...
kalau kau bawak solat, waktu kau nak sujud tu... mesti nampak blakang atas sikit pada buntut tu...
kan3.... baju mahal.. tapi boleh bawak kau tak sah solat.. sebab buka aurat...
beli jubah kan senang.. murah lah sikit berbanding baju mahal kau tu...
kalau solat... solat kau pon sah.....

tu untuk baju... untuk lain plak..
ape lagi yang kita buat bila ade duit banyak..
kepada pompuan.. mesti g saloon.. org kaya2 ni mesti g saloon r.. bg rambut kau nampak kmas...
warna-warna sikit... mesti mahal kan...
tapi kalau beli tudung... tak mahal sangat kot....
kau g saloon pon.. buang kelimumur lah, ape lah.. halang sinaran uv lah.. tapi tak leh halang api neraka...
tapi tudung yang ko pakai....?? mungkin dapat kurangkan dosa kau.. sbb ko ttp aurat...
tapi pakai tudung saja then aurat lain terbuka tak guna juga kan....

ade duit banyak tapi tak pandai guna.. blaja tinggi2 then kaya raya.. tapi pikir macam tadika.. dr tadika ko blaja agama islam... tapi tak praktikkan..
sekadar belajar memenuhi sukatan pelajaran...

pikir pikirkan lah.... kalau aku slaah, tegurlah k....

seeemmppooiiii jjjjeeerrkkkk...!! :)


4 comments:

sue stewart said...

:)

aima mazlan said...

erkk..
byk je kot dgr ayat2 panas cmtu..
pape pun,tpuk dada tnye iman..
^_^

e`ein said...

kau miskin memang la kluar ayat dengki gitu

Sinichi Edogawa said...

bukan degki... tapi buat ape duit banyak.. beli baju smart n cute tp time solat nampak aurat.... time sujud nampak blakang badan...
ade duit g saloon.. tapi kenapa tak beli tudung...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...