Thursday, 20 October 2011

NAK MATI SANGAT KE . . ??





assalamualaikum... huhu.. ni tengah tulis entry dengan mata yang mengantuk...

teringin pulak rasanya nak bercerita tentang mati... kita selalu dengar.. setiap yang hidup pasti akan mati.. tapi kita buat bodoh jerk.. macam mati tu tak ada.... plik3... kita boleh mati bila-bila je beb... kalau ko tengah buat projek pon boleh mati... tengah tengok televisyen pon boleh jugak.. leka tengok astro lah kata kan.. macam-macam ada... tiba-tiba mati... so... dalam dunia ni.. perkara yang paling dekat dengan kita adalah mati.... tak takut mati ke..??? uishh.. amal da cukup ke..???

lagi satu... fenomena yang melanda masyarakat sekarang adalah solat.. tinggal solat... alasan ape.. ishh.. perlawanan best.. nak tengok bola kat stadium ni... lagi satu alasan.. tengah kerja ni.... sibuk sangat... ishh3.... kita solat kerana ape..?? kerana Allah kan... bukan kerana lembu, batu, babi, pokok atau sebagainya.. btol tak.. solat bukan lama pon beb.... 5 minit je kot... dok menghadap fb boleh pulak berjam jam... huisss... rasanya sape-sape yang tak solat ni mesti pikir yang Allah tak de.. sebabnya kita solat kerana Allah.. tapi Allah dah tak de.. diorang tak solat r kot.. mungkin tu lah sebabnya tinggal solat.. tinggal solat adalah perkara paling ringan beb kat dunia ni.... eumm.. kita pikir dan renungkan lah sendiri.. time sakit barulah nak ingat tuhan.. time senang, gaji besor... lalai jerk semua.... pastu tak bersyukur... ish3....

pape pon... sembahyanglah kamu sebelom kamu disembahyangkan.... setiap yang bernyawa pasti akan mati....





2 comments:

PeJuAnG CinTa said...

erm jap2 aku nk ingat balik.. aku dah solat isyak ke belum erk ? ..
btw.. thankz for the remember =)

ch000tz axoera said...

tak susah kalau tak mencuba.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...