Tuesday, 4 October 2011

BuAng bAyi....??

sekadar hiasan..
assalamualaikum.. bertemu lg kita eak.. kenapa kalau buka paper jer mst ade kes buang bayi... mcm smalam, tak buka lg paper.. ade muka depan tulis bayi dicampak dalam longkang... bukan binatang yang buang.. tp kita iaitu manusia yg ada akal fikiran yg boleh berfikir... sejak akhir2 ni mmg jd tradisi eak... bila new year jerk sume pandai proses nk buat anak... mcm2 skill ade... then bila bulan september n oktober mula r ade kes buang bayi.. buat pandai... tp npe bayi yg tak bersalah tu mst dibuang.... bayi tu tak berdosa pon... bukan nak mrh, tp nasihat sikit.. kita ni tak de akal ke utk berfikir..??? eummm.. pastu yang susah nye adalah org ramai... jumpe bayi di tong sampah lah.. ade bau busuk lah.. ape nak jd dengan org sekarang ni eak.... mls larh cerita panjang2.. kita sendiri boleh fikirkan.. ade mata leh lihat, ade telinga leh dengar.. ade akal, kita pikir lah sama2... tepuk dada, tanyalah hati.....

1 comment:

ayuna ayuni.. said...

buang bayi sekarang bukan menjadi satu masalah. dah jadi macam trend pulak. ye tak?

bodoh macam bangau dorang ni. tak nak baby tu, bg aku... aku nak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...