Sunday, 17 July 2016

Sayangku CIK Aqlima Balqis - Episod 2


Dalam perjalanan pulang.. aku dengan rasa gembiranya.. start motor.. then apabila keluar pagar je... aku rasa motor aku lain macam.. tapi tak pe.. aku buat rilek lagi...

then macam biasa.. aku pecut motor aku dengan kelajuan 80km/j.. ayah aku marah bawak laju laju...

apabila di pertengahan jalan.. aku rasa lain macam betul ni... lain dari biasa...
sedang aku mengelamun memikirkan keadaan motor aku.. aku di hon dari belakang oleh sebuah lori..




ponnnnnn !!! ponnnnn !!!!! ponnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn!!!...
aku dengan gelabah terus ke tepi sikit bagi laluan... rupanya aku bawak motor tengah sangat.. slow plak tu.. aku ingat lori nak langgar aku..

apabila sampai di jengka lapan.. motorku terhuyung hayang.. aku pun menunggang aku sambil bontot aku mengikut alunan motor.. terhuyung hayang jugak lah... rupanya tayar bocor... oh noooo.. spoil... jalan jauh lagi... motor tayar bocor plak.. aku berhenti ke tepi dan menolak motor aku ke kedai motor yang berdekatan.. mujur buka kedai motor tu.....

"bang.. dah siap dah motor abang..", kata pomen.. aku tanyalah berapa... rm 12.00 sekali upah .. aku buka wallet.. huh.. ngam ngam jer ada 13.50 dalam wallet.. aku pun bayar.. aku jalan seperti biasa.. tengah jalan ke depan sikit.. motor aku plak tak hidup...

aku pening kepala dah ni.. duit dah lah tak de... aku pun ta taw apa masalah... buka tangki minyak.. 

YaAllah.. kering... aku pergi isi minyak di pam minyak terdekat.. mujur ada shell...
aku pun isi lah rm1.50..  akak kaunter tu boleh gelakkan aku plak.. sebab isi minyak 1.50..

apa ada hal.. isi juga minyak.. boleh jalan apa... aku tawakal je ni... moga moga sampai kerumah..
alhamdulillah.. aku sampai ke rumah...
esoknya.. tarikh aku mula lapor diri..........

2 Februari... aku hadir ke sekolah yang aku dapat tu.. aku datang awal.. pukul 2.00 aku datang dah.. aku kena berjumpa ustazah penyelaras di situ.. tunggu punya tunggu.. mak aihhhh... pukul 3 baru muncul.. ketiak aku dah basah dah woiiii... aku g ke bilik guru.. then setelah jumpa penyelaras.. aku kena berjumpa dengan guru besar.. mujur cikgu tak balik lagi...

aku ditugaskan untuk jaga kelas darjah satu.. wahhhh.. senang rasa dapat budak kecik... tapi sebaliknya.. budak kecik darjah satu ni lah yang nakal bapak jin.. hahahha.. maknanya nakal sangat lah tu.. bayangkan.. darjah stu baru.. tapi dah nak bercium.. garu kepala aku.. itulah aku.. 

setelah sebulan aku mengajar... boleh tahan lah.. pengalaman baru kan.. aku dapat surat.. untuk pergi kursus.. kursus biro tatanegara.. dalam kepala aku.. adoiii tak bestnya... aku tak nak pergi.. tapi nama naik kena lah pergi... seminggu jugak memikir.. nak pergi ke tak nak ni.. aishhhh.. aku pun pergi...

Di hari kursus.. sewaktu dalam perjalanan.................. (nak tahu apa jadi.. tunggu.)


*sabar lah.. nanti aku cerita lagi... tak sabar lah tu... rilek.. lepasni banyak lagi perkara best yang berlaku.. nantikan.. :)


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...