Wednesday 31 October 2012

PAD TERLALU BAHAYA...???!!!!!!



Senggugut, Fibroid, Cyst, & pelbagai masalah sakit puan

Tahukah anda yg setiap wanita di dunia ni mengalami senggugut ketika haid? Tahukah anda bahawa setiap dari kita perempuan mempunyai fibroid? Tahukah anda cyst adalah antara penyebab anda sukar mendapat cahaya mata? Tahukah anda masalah2 anda ni boleh membawa kepada kanser? DAN Tahukah anda yg 90% daripada masalah2 ini berpunca daripada pemakaian tuala wanita biasa di pasaran?

Jika semuanya anda tak tahu, tolonglah baca, luangkan lah sikit masa utk mendptkan info tentang kesihatan dan keselamatan wanita.

Setiap daripada wanita di dunia sebenarnya mengalami masalah senggugut ketika haid. Tetapi apa yg membezakan antara mereka adalah kekuatan sakit senggugut bagi setiap individu. Secara normal, wanita akan mengalami senggugut ketika haid tetapi masalah ini tidak memberi kesan pada kehidupan seharian. Tapi apa yg tak normalnya, bila sakit senggugut yg terlalu kuat sehingga pucat, hampir pengsan dan yang paling teruk sehingga perlukan injection ubat tahan sakit. Jika smpaikan perlu tido, perlu baring sepanjang hari ketika hari pertama datang haid, maksudnya anda perlu dibantu.

Anda tahu tak setiap wanita sebenarnya mempunyai fibroid? Ya, kita semua ada fibroid. Yang bezanya adalah siapa yg mempunyai fibroid yang aktif, siapa yg tidak? Tahu ke kita? Kita tidak akan tahu yg fibroid kita aktif atau tak sehinggalah fibroid kita membesar dan membesar sehingga kita kelihatan seperti mengandung! Pernah dgr istilah 'busung'? Kdgkala wanita dikatakan mengalami busung dsbbkan fibroidnya membesar dan membengkak. Jika anda kelihatan seperti mengandung, walhal anda tidak mengandung, maksudnya anda ada masalah besar.

Bagaimana pula dgn cyst? Terukkah cyst ni? Cyst antara salah satu penyebab anda sukar mengandung kerana ada dlm setengah2 kes bila dibedah dan dikeluarkan cyst, ada janin yg terhimpit di dalam cyst. Walaupun cyst dibuang, ianya akan tumbuh kembali kerana cyst ini ada 'ibu'nya. Dalam pemeriksaan kesihatan yg dibuat, cyst byk menyerang wanita yg berusia 23 tahun dan ke atas. Cyst mungkin ada pada wanita yang sudah berkahwin atau pun yg masih bujang.

Ada byk lagi masalah2 sakit puan yg dialami wanita2 masa kini. Dgn corak pemakanan yg tidak sihat, kehidupan seharian yang tidak aktif, tidak cergas, pendedahan kepada bahan-bahan kimia samada daripada persekitaran, daripada kosmetik atau dari bahan2 kegunaan seharian ataupun dari PEMAKAIAN TUALA WANITA BIASA di pasaran. Dah banyak pendedahan, dah banyak kajian yang dibuat menunjukkan bahayanya tuala wanita biasa ini. Tapi apa yg menyedihkan tidak semua wanita yg peka dan sedar tentang bahaya ni.

Tuala wanita biasa sgt2lah bahaya kerana ia dibuat dari kertas terpakai/serbuk kayu yg telah diputihkan menggunakan peluntur selama 30 jam. Darah haid yang panas ni akan bertindakbalas dengan bahan peluntur yg ada dalam tuala wanita ini dan membebaskan satu bahan kimia yg sgt2 lah bahaya, 130kali daripada arsenik (racun pembunuh yg senyap) iaitu DIOKSIN. Dioksin ini akan diserap oleh faraj dan masuk ke dalam rahim kita dan di sini ia akan mengaktifkan sel2 kanser, mengaktifkan fibroid, menggalakkan pembiakan bakteria dan sebagainya. Mungkin sekarang belum terjadi apa2 lagi, tp kita kena igt sel kanser mengambil masa 1-14tahun utk menampakkan diri. So, beringatlah sebelum kena, rawatlah sebelum terlewat.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...