Wednesday, 7 December 2011

tak kaya tak pe....

ade dua orang insan ni bertemu... berlakulah perbualan (mcm ayat nak buat karangan jerk)..

kaya : eeeiiwwwww (gaya yang penuh gedik).... kenapa kau pakai selekeh cm ni..

miskin : saje jer... trand....

kaya : kau tak nak berubah jadi kaya mcm aku ke..??? mcm2 boleh beli.....

miskin : insyaAllah hidup aku dah lengkap....

kaya : tengok aku... baju bru, kasut baru, jam baru...

miskin : aku dulu lagi kaya dari kau taw..aku miskin sebab sedekahkan harta aku kat orang jerk.. (masing2 macam tak nak kalah...

kaya : buat apa bagi orang... nanti orang lain yang kaya.. kau plak ape ada....

miskin : aku kaya pahala...

kaya : pahala kau tu boleh beli baju mcm aku ke..?? <----cara cakap mcm nak mintak kaki siza 7 jerk...

miskin : kalau ko kaya... kenapa baju tak cukup kain.... mahal eak beli kain banyak2 (amik kaw.. bagi terus)

kaya : ni trand... trand skarang.. kau ape taw...

miskin : tak kaya tak pe... jangan kaya dosa.....


2 comments:

CekbOlat-bOlat said...

yup.. betul tuh ^^

Ebell Lee Syasya said...

sempoiiiiiiiiiiiiiiii jerrrrrrrrk ! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...