Tuesday 29 November 2011

alamak.. AKU PASANG SALAH r KAWAN...


ade story mau cerita maa....

samad : bro.. kau beli kereta dash jugak ke...??? (kereta yang main kat longkang tu ler.. bg sape2 yang tak de litar ler)

ali : of coz larh.... kau ade.. tak kan aku tak de.... ko dah beli kan.. jom pasang..

mereka pon memasang lah dengan kepakaran masing-masing...

___________________________________________________________

samad : amacam.. da siap.. tak sabar mau test...

ali : lek lar bro.... eh3.. kenapa aku punya kereta tak leh hidup..???

samad : kau da baca arahan yang die bagi ke..??? atau kau main hentam jerk....

ali : aku main tibai jerk lah....

samad : patut lah... lainkali tengok buku die... aku tak pe lah.. da hafal ....

_________________________________________________________

moral:

der... setiap ape yang dijadikan.. mesti ade panduan... kita manusia.. ade petunjuk dan buku nye sendiri... iaitu al-Quran.... hidup tak berpandukan arahan sesat lah der... dalam al-Quran da bg petunjuk kepada kita untuk jalani kehidupan... kau da hafal Al-Quran...?? dah hafal tak pe r... mknanya kau boleh baca Al-Quran tu tanpa tengok naskah......

semmppooii jeeerrkk...!! :)


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...