Thursday, 27 October 2011

NAK RM100 . . ??

HOHO.. assalamualaikum... nak update laju-laju..
hahhha.....
bagi yang laki, amacam g solat jumaat dengar khutbah tak....
kali ni nak cerita somethng r..
waktu solat jumaat tadi... tengah tahiyat akhir ni.. ade dah motor atau kereta yang berbunyi..
tapi tak kisah lah tu.. hal korang... solat ke tak.. nasihat pon tak guna kalau tak nak dengar..

aku bukan nak bercerita pasal tu sebenanya...
aku nak bercerita tentang saf dalam solat...
saf depan banyak gila kosong.. kenapa tak nak penuhkan..
boleh plak die tunggu orang sebelah die tu pergi ke depan...
last-last ada ajk masjid dr belakang menjerit suruh penuhkan... baru lah terhegeh-hegeh..

tuan-tuan.. kalau lah di masjid tu ade tawarkan sape berada saf awal sekali, dapat rm100..
cnfirm ramai berebut dan makin belakang makin sedikit jumlah wang....
cnfirm ade yang sanggup bertumbuk atau datang awal semata-mata untuk duduk di saf hadapan..
kan3...

kita pikir-pikirkan lah sama-sama.. kalau kamu tahu betapa besarnya ganjaran orang yang berada di saf hadapan.. nescaya kamu akan berebut-rebut....

seemmmppoooiiii jeerrkkk...!! :)



2 comments:

teyhasahaje a.k.a NURUL said...

betui tu..so renung2 kan selmat beramal lah yek

nurul faiznani said...

saya bukan jemaah lelaki... tapii saya penah alami benda yang sama... masa sebelum solat jumaat saya dengar dari speaker memanggil2 orang yang dibwah pokok...

:( sedih mendengarnya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...