Sunday, 16 October 2011

KERANA FB DOSA MENGALIR . .



assalamualaikum dan salam sejahtera...

macam mana dikatakan saham dosa bo;eh naik di laman sosial....

secara kita tak sedar, jika kita letak gamba yang tidak menutup aurat di laman sosial seperti facebook.. orang lain akan tengok aurat kita dan menyebabkan dosa mengalir kepada kita..

cuba kita fikir.. ape motif kita letak gamba tak menutup aurat.. nak tnjuk kita tough..?? bg perempuan pulak, nak tnjuk 'buah" ke. . ?? buah tembikai lagi besar lah.. kenapa kita tak letak gamba yang menutup aurat..?

apabila kita mati kelak.. jika kita tak buang lagi gamba yang tak menutup aurat tu menyebabkan dosa masih lagi mengalir walaupun sudah mati..

sape yang boleh tolong kita untuk buang gamba kita waktu mati.. sebabnya, hanya kita je tahu pasword FB kita kan...

jadi.. kita fikir-fikirkanlah... selagi kita masih bernyawa... kita letaklah gamba yang seelok eloknya dalam FB kita or di mana- mana laman sosial..

selamat beramal... :) dan kita renung renungkan bersama...








3 comments:

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

setuju!! =)

Izzah Idz said...

saye xcantik..xperlulah gambar saya bagai.huhuhu

Miss Honeys Hasdi said...

betul2.. hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...